Αδυνάτισμα – Απώλεια βάρους

Η δίαιτα και το αδυνάτισμα είναι ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα που απασχολούν κυρίως τις γυναίκες. Άλλες επιθυμούν να χάσουν βάρος για λόγους υγείας και άλλες για αισθητικούς λόγους. Όμως πρωταρχικός λόγος είναι η υγεία. Η παχυσαρκία είναι η μητέρα όλων των παθήσεων άρα όλοι θα πρέπει να φροντίζουμε να διατηρούμε ένα φυσιολογικό βάρος.

Πρώτα από όλα θα πρέπει να είμαστε ψύχραιμοι και να μην μας πιάνει ο πανικός για τα κιλά μας. Πρέπει να σκεφτούμε τι πρέπει να κάνουμε στον οργανισμό μας που θα τον βοηθήσει και δεν θα το βλάψει. Το σίγουρο είναι ότι οι 'μαγικές' Δίαιτες, μονοφαγικές, χημικές, βιολογικές, μαγνητικές δίαιτες που συχνά ακούμε μακροπρόθεσμα βλάπτουν την υγεία. Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι άτομα που κάποια στιγμή της ζωής τους εφάρμοσαν στερητικά προγράμματα διατροφής (χημικές, μονοφαγικές, αποτοξινωτικές και άλλες τέτοιου είδους δίαιτες) εμφάνισαν νευρολογικές διαταραχές όπως ευερεθιστότητα, απώλεια μνήμης, έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης και ατονία. Η βοήθεια ενός διαιτολόγου είναι απαραίτητη. Λαμβάνοντας υπόψιν τα ανθρωπομετρικά χαρακτηριστικά (βάρος, ύψος, ηλικία ) σε συνδυασμό με το οικογενειακό, ιατρικό και διατροφικό ιστορικό αλλά και το επίπεδο της φυσικής δραστηριότητας ο διαιτολόγος θα σχεδιάσει ένα ατομικό πρόγραμμα διατροφής, πλήρη σε θρεπτικά συστατικά αλλά παράλληλα θα καλύπτει και τις γευστικές προτιμήσεις του υπέρβαρου-παχύσαρκου.

Για να ξεκινήσει κανείς κάποιο πρόγραμμα απώλειας βάρους είναι σημαντικό να είναι συνειδητοποιημένος και να επιθυμεί ο ίδιος να χάσει βάρος και όχι να πάρει την απόφαση κάτω από την πίεση των φίλων, του συντρόφου ή της οικογένειάς του. Να έχει πειστεί ότι όταν η απώλεια βάρους γίνεται σταδιακά και με αργό τρόπο είναι πιο εύκολο να διατηρήσει το βάρος γιατί η συντήρηση έχει αποδειχτεί ότι είναι πιο σημαντική από τη δίαιτα.

Η δίαιτα θέλει πειθαρχία, οργάνωση, υπομονή και επιμονή αλλιώς δεν θα φέρει κανένα αποτέλεσμα.