Εγκυμοσύνη

Η εγκυμοσύνη είναι η πιο όμορφη περίοδος μιας γυναίκας. Η διατροφή που πρέπει να ακολουθείται την συγκεκριμένη περίοδο πρέπει να παρέχει αρκετή ενέργεια και θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται το μωρό για να μεγαλώσει και να αναπτυχθεί ενώ θα βοηθήσει την γυναίκα να κρατηθεί σε φόρμα και να είναι υγιής. Μια διατροφή φτωχή ποιοτικά και ποσοτικά μπορεί να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην ανάπτυξη του εμβρύου και στην διαδικασία δημιουργίας και ωρίμανσης των διαφόρων οργάνων του. Όμως δεν χρειάζεται να τρώτε για δύο όταν είστε έγκυος. Είναι σημαντικό η ποικιλία τροφών κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης.

Με λίγα λόγια η διατροφή της εγκύου πρέπει να περιέχει:
1. Πρωτεΐνες καλής ποιότητας
2. Υδατάνθρακες καλής ποιότητας (κυρίως πολυσακχαρίτες)
3. Λιπίδια (μονοακόρεστα και πολυακόρεστα)
4. Ασβέστιο και βιταμίνη D
5. Σίδηρο και φυλλικό οξύ
6. Διάφορες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία

Επίσης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης συμβαίνουν διάφορες αλλαγές στο σώμα της γυναίκας. Οι αλλαγές αυτές μπορεί να δημιουργήσουν προσωρινά προβλήματα υγείας, όπως διαβήτη κύησης, δυσκοιλιότητα, δυσπεψία, ναυτία ή και εμετό. Ο διατροφολόγος θα βοηθήσει την έγκυο να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα, ώστε να αποφευχθεί η δημιουργία πιθανών επιπτώσεων τόσο σ το παιδί αλλά και στη μητέρα.

Θηλασμός

Το μητρικό γάλα είναι μία από τις πιο πλήρεις και πολύτιμες τροφές που η φύση χάρισε στον άνθρωπο. Είναι η πρώτη τροφή του ανθρώπου καθώς του εξασφαλίζει όλα τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεται για την σωστή ανάπτυξη του, το προφυλάσσει από διάφορες ασθένειες και ταυτόχρονα ισχυροποιεί τον ψυχικό του κόσμο. Παρ' όλα αυτά, πολλές γυναίκες επιλέγουν το γάλα του εμπορίου ως την πρώτη τροφή του νεογέννητου. Η ισορροπημένη διατροφή και η κατανάλωση περίπου δυο λίτρων νερού ή άλλων υγρών την ημέρα, συνιστάται από τους ειδικούς στη διάρκεια του θηλασμού. Σύμφωνα με έρευνες ο θηλασμός προφυλάσσει το μωρό να αναπτύξει στο μέλλον παχυσαρκία, σακχαρώδη διαβήτη, μερικές μορφές καρκίνου, καρδιοπάθειες και τη σκλήρυνση κατά πλάκας.

Η ενέργεια που απαιτείται για το θηλασμό, την υγεία και την φυσική δραστηριότητα της μητέρας προέρχεται από την διατροφή και το λίπος που εναποθηκεύτηκε στο σώμα της μητέρας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.Η ενέργεια που είναι απαραίτητο να προσλαμβάνει η μητέρα επιπλέον, από την διατροφή της ανέρχεται στις 500 θερμίδες ημερησίως. Η αύξηση των ενεργειακών αναγκών κατά την περίοδο του θηλασμού προκαλεί την ενεργοποίηση του εναποθηκευμένου λίπους με ορατά αποτελέσματα στο σώμα της γυναίκας.

Πολλές γυναίκες όμως μετά τον τοκετό επιθυμούν να χάσουν γρήγορα το βάρος που πήραν με αποτέλεσμα να ακολουθούν υποθερμιδικές και ακραίες διατροφικές συνήθειες που αυτό βλάπτει τόσο την ποιότητα όσο και την ποσότητα του γάλακτος.

Είναι απαραίτητο λοιπόν η έγκυος να συμβουλευτεί κάποιον ειδικό τόσο κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης της όσο και κατά τη διάρκεια του θηλασμού ούτως ώστε να διασφαλίσει την υγεία της, την υγεία του μωρού της και την σωστή απώλεια βάρους της.