• alt
  • alt
  • alt




Καλώς ήρθατε!

Στόχος μας είναι η εκπαίδευση, η υποστήριξη, η τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς και η υιοθέτηση καλών διατροφικών συνηθειών για τον έλεγχο του σωματικου βάρους.






Η οικονομική κρίση που πλήττει την χώρα μας επηρεάζει και την ποιότητα της τροφής μας. Τα οικονομικά προβλήματα έχουν άμεσο αντίκτυπο στις διατροφικές μας συνήθειες και ενώ θα περίμενε κανείς ότι η κρίση θα μας αδυνατίσει τελικά μας οδηγεί προς την αντίθετη κατεύθυνση. Η κρίση ευνοεί την παχυσαρκία. Οι έλληνες στην ανάγκη να μειώσουν τα έξοδα τους επιλέγουν πιο φθηνά τρόφιμα που συγχρόνως είναι πιο ανθυγιεινά. Φαγητά πλούσιο σε αλάτι, κορεσμένα λιπαρά, ζάχαρη και θερμίδες, αυξάνοντας τις πιθανότητες να εμφανίσουν παχυσαρκία, υπέρταση και καρδιαγγειακά προβλήματα.

Η κρίση οδηγεί και σε κακή ψυχολογική κατάσταση. Το φαγητό, λειτουργεί ως μια παρηγοριά για να ξεχάσουμε τα προβλήματα μας. Αναζητάμε κάτι ωραίο να φάμε για να ξεχαστούμε αλλά μόλις αυτό τελειώσει τα προβλήματα παραμένουν. Είναι σημαντικό να κάνουμε όμορφα πράγματα για τον εαυτό μας που να μην σχετίζονται με το φαγητό (πχ μια βόλτα για περπάτημα, σε φίλους κλπ , δηλαδή να απομονώνουμε το συναίσθημα (άγχος και την στεναχώρια) από το φαγητό.
Η κρίση αυτή μπορεί όμως να αποτελέσει την καλύτερη ευκαιρία για να αναθεωρήσουμε τις επιλογές και τον τρόπο ζωής μας. Παρακάτω δίνονται ιδέες και λύσεις για να περιορίσουμε τις σπατάλες αλλά παράλληλα να διατηρήσουμε την ποιότητα της διατροφής μας.
1. Προσπαθήστε να προγραμματίσετε εκ των προτέρων τα γεύματα των επομένων ημερών, ώστε να αγοράσετε ακριβώς τα τρόφιμα που θα σας καλύψουν.
2. Να ψωνίζετε στο σουπερ μάρκετ με λίστα τα πράγματα που θέλετε να αγοράσετε. Η λίστα αυτή βοηθάει να αποφύγετε αγορά προϊόντων που δε χρειάζεστε πραγματικά. Προσπαθήστε η λίστα σας να περιέχει όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα υγιεινής διατροφής και υψηλής θρεπτικής αξίας (πχ φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά, ψωμί και προϊόντα ολικής άλεσης.
3. Ποτέ μην αγοράζετε τρόφιμα ενώ είστε νηστικοί και πεινασμένοι. Όταν πεινάμε είμαστε πολύ πιο επιρρεπείς σε αγορές παχυντικών, λιπαρών τροφίμων.
4. Αγοράστε λιγότερο επεξεργασμένα ή σύνθετα τρόφιμα γιατί είναι πιο ακριβά πχ.
• αντί για τριμμένο τυρί προτιμήστε ολόκληρο κομμάτι,
• αντί για έτοιμη κομμένη σαλάτα, να επιλέγετε το κάθε λαχανικό ξεχωριστά
• αντί για μείγμα μπαχαρικών να επιλέγετε το κάθε μπαχαρικό ξεχωριστά. Εκτός από το οικονομικό όφελος έχουμε κι άλλα πλεονεκτήματα όπως πιο σωστή διατήρηση θρεπτικών συστατικών(πχ οι βιταμίνες καταστρέφονται με το τεμάχισμα) και καλύτερο έλεγχο στο τι μπαίνει στο πιάτο μας.
5. Αντικαταστήστε τα λιπαρά σνακ με πιο υγιεινές και θρεπτικές τροφές (πχ αντί για τυρόπιτες, πίτσες, κρουασάν κλπ, προτιμήστε ένα φρούτο ή μία μπάρα δημητριακών.
6. Περιορίστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος σε 1-2 φορές το μήνα, και του λευκού κρέατος (πουλερικά, ψάρι) σε 1- 2 φορές την εβδομάδα. Το ψάρι 2 -3 φορές την εβδομάδα. Αν το φρέσκο ψάρι είναι κάτι πολύ ακριβό για τον προϋπολογισμό σας, μπορείτε να αγοράσετε κατεψυγμένο. Το κατεψυγμένο ψάρι είναι ίσης θρεπτικής αξίας και γεύσης με το φρέσκο, με την προϋπόθεση ότι έχει καταψυχθεί άμεσα και σωστά.
7. Αντικαταστήστε το κρέας με 2 μερίδες οσπρίων την εβδομάδα (πχ φακές, ρεβίθια, φασόλια και να προσθέστε ρύζι, καλαμπόκι, πατάτα, πλιγούρι κτλ οπότε έχουμε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας)
8. Να ψάχνετε και να συγκρίνετε τιμές, ποιότητες και ποσότητες. Να εκμεταλλεύεστε με προσοχή και σύνεση τις προσφορές πχ στα 3 το 1 δώρο. Να ελέγχετε πάντα τις ημερομηνίες λήξης των προϊόντων σε προσφορά καθώς και την τιμή. Σε προσφορές με δώρο κάποιο άλλο τρόφιμο εξέτασε μήπως σε συμφέρει περισσότερο η μεμονωμένη αγορά τους. Σε κάθε περίπτωση, μην προμηθεύεσαι πολύ μεγάλες ποσότητες από προϊόντα ευπαθή και με μικρή διάρκεια ζωής.
9. Αν έχετε τη δυνατότητα μπορείτε να φυτέψετε λαχανικά και φρούτα στο μπαλκόνι σας σε μια γλάστρα ή στον κήπο σας, μειώνοντας κατά αυτόν τον τρόπο κάποια από τα έξοδα σας. Η κηπουρική είναι μια καλή διέξοδος και εκτόνωσης του άγχους. Συμπερασματικά, αυτό που χρειάζεται ο καταναλωτής είναι να ερευνά και να βρίσκει τρόφιμα με την καλύτερη ποιότητα και ποσότητα στην καλύτερη τιμή. Είναι μια καλή ευκαιρία να αναθεωρήσουμε τις επιλογές, τον τρόπο ζωής μας αλλά και να μην επιβαρύνουμε την τσέπη μας.
Συμπερασματικά, αυτό που χρειάζεται ο καταναλωτής είναι να ερευνά και να βρίσκει τρόφιμα με την καλύτερη ποιότητα και ποσότητα στην καλύτερη τιμή. Είναι μια καλή ευκαιρία να αναθεωρήσουμε τις επιλογές, τον τρόπο ζωής μας αλλά και να μην επιβαρύνουμε την τσέπη μας.
 

Warning: Creating default object from empty value in /home3/hebs2014/public_html/kouna.gr/modules/mod_globalnews/helper.php on line 364
Εικόνα

Πως θα περιορίσουμε τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης. Πολλές γυναίκες αναρωτιούνται ποια είναι η διαφορά μεταξύ «Κλιμακτήριος» και...
Εικόνα

Η οικονομική κρίση παχαίνει; Διαβάστε ένα χρήσιμο άρθρο Η οικονομική κρίση που πλήττει την χώρα μας επηρεάζει και την ποιότητα της τροφής μας....