Διατροφή για Μαύρισμα

Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο προκαλεί γήρανσή  και καρκίνο του δέρματος. Δεν φτάνει ένα καλό αντηλιακό για να προφυλαχθείς από την υπεριώδη ακτινοβολία (UVA,UVB). Η ισορροπημένη διατροφή θα σου προσφέρει ενίσχυση εκ των έσω.


Με την επίδραση του ήλιου εκκρίνεται μία ουσία, η μελανίνη, η οποία σχηματίζει ένα προστατευτικό τείχος εμποδίζοντας την είσοδο της υπεριώδους ακτινοβολίας στον οργανισμό. Η μελανίνη είναι η κυρίως υπεύθυνη ουσία για το μαύρισμα.

Νέες έρευνες έδειξαν ότι η διατροφή μπορεί να επέμβει στους μηχανισμούς δημιουργίας ρυτίδων και να συμβάλλει στην προστασία του δέρματος. Σύμφωνα με τα τελευταία επιστημονικά δεδομένα υπάρχουν κάποια θρεπτικά συστατικά με αντιοξειδωτικές ιδιότητες και φωτοπροστατευτική δράση. Αυτά είναι οι βιταμίνες Α, C, E, τα καροτενοειδή, τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα φλαβονοειδή και το σελήνιο.



Πιο συγκεκριμένα:

●     Το συκώτι, ο κρόκος του αυγού, το σπανάκι, τα κίτρινα και πορτοκαλί λαχανικά όπως οι κόκκινες πιπεριές, οι ντομάτες, τα βερίκοκα,  το καρότο,   η πατάτα, το μπρόκολο και το πεπόνι είναι τροφές πλούσιες σε βιτατίνη Α. Η βιταμίνη Α (β- καροτένιο) ενισχύει την ελαστικότητα και την ενυδάτωση  του δέρματος, ενώ η έλλειψή της προκαλεί ξηροδερμία κι ευερεθιστότητα στο δέρμα.

●     Οι ξηροί καρποί, τα πουλερικά, τα ψάρια, τα αυγά, τα λαχανικά, το γιαούρτι, τα ζυμαρικά και τα δημητριακά ολικής άλεσης  είναι τροφές πλούσιες στο  σύμπλεγμα Βιταμινών  Β οι οποίες  αποτελούν άριστο θρεπτικό συστατικό για το δέρμα. Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β βοηθούν στην παραγωγή της μελανίνης.

●    Τα Πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνια, φράουλες, πιπεριές, μπρόκολο και σπανάκι είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Η βιταμίνη C καταπολεμά τις επιβλαβείς ιδιότητες των ελεύθερων ριζών,  επαναδομεί το κολλαγόνο και συντελεί στην γρήγορη επούλωση των εγκαυμάτων από τον ήλιο.

●   Ο σολομός, τα όσπρια, το ελαιόλαδο, το σησαμέλαιο και τα αμύγδαλα. Είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε. Η βιταμίνη Ε ενισχύει το μαύρισμα και προλαμβάνει τη γήρανση του δέρματος  ενώ η έλλειψή της προκαλεί αφυδάτωση, ξηρότητα, ραγάδες και αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του δέρματος.

●    Ο ψευδάργυρος και το σελήνιο, βοηθούν στο μαύρισμα, διατηρούν το κολλαγόνο και την ελαστικότητα του δέρματος, μειώνοντας παράλληλα την καταστροφική επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας στο δέρμα. Οι τροφές που περιέχουν ψευδάργυρο και σελίνιο είναι : οι γαρίδες, μύδια, χταπόδι, κοτόπουλο, κάσιους, ρύζι και καρύδια.

●    Επιλέγοντας, λοιπόν, όλες αυτές τις τροφές και πίνοντας παράλληλα πολύ νερό , η επιδερμίδα μας θα είναι σίγουρα καλά ενυδατωμένη και προετοιμασμένη για υγιεινό και όμορφο μαύρισμα.