Διατροφή & Αντιγήρανση

Η διατροφή μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη εμφάνισης των ρυτίδων και της πρόωρης γήρανσης.

Παράγοντες που αυξάνουν την πιθανότητα γήρανσης του δέρματος είναι η έντονη έκθεση στον ήλιο χωρίς προστασία, το κάπνισμα και φυσικά η ηλικία.

Ο λόγος γήρανσης του δέρματος είναι κυρίως η μείωση των ινών κολλαγόνου και ελαστίνης που δίνουν στο δέρμα δύναμη και ελαστικότητα.

Οι ελεύθερες ρίζες είναι ιδιαίτερα δραστικά μόρια οξυγόνου, που αποτελούν την κύρια αιτία πρόωρης γήρανσης του δέρματος, ενώ έχουν σχετισθεί και με τον καρκίνο του δέρματος.

Οι αντιοδειξωτικές ουσίες που υπάρχουν στον οργανισμό μας πιστεύεται ότι εμποδίζουν τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες στα κύτταρα του σώματος. Ωστόσο ο οργανισμός δεν μπορεί να παράγει όλες τις αντιοξειδωτικές ουσίες, ούτε σε επαρκείς ποσότητες  γι’ αυτό πρέπει να τις προμηθεύεται από την τροφή.

Οι αντι-οξειδωτικές ουσίες που περιέχονται σε διάφορα τρόφιμα  καθυστερούν το ρυθμό της φυσιολογικής γήρανσης, ενώ παράλληλα εξουδετερώνουν έως ενα βαθμό την αρνητική επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας και των άλλων στοιχείων που περιέχουν ελεύθερες ρίζες , όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση και ο καπνός. Οι υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου είναι μια από τις σημαντικότερες αιτίες αυξημένης παραγωγής ελευθέρων ριζών του οξυγόνου στο δέρμα.

Τρόφιμα που προστατεύουν την υγεία του δέρματος λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε αντι-οξειδωτικές ουσίες είναι τα εξής:

Διαφορα προιόντα σόγιας
Όλα τα ψάρια (κυρίως τα λιπαρά ψάρια πχ σολομός, τόνος, κολιός, σκουμπρί, ρέγκα
Οστρακοειδή/ θαλασσινά
Όσπρια
Δημητριακά ολικής άλεσης, σιτάρι
Ελαιόλαδο( με μέτρο γιατί είναι πολύ πλούσιο σε θερμίδες)
Ξηροί καρποί (κυρίως αμύγδαλα, ηλιόσποροι, καρύδια)
Μαστίχα
Κανέλλα
Σουσάμι

Λαχανικά

●  Αγκινάρες
Καρότα
●  Ντομάτες (κυρίως η σάλτσα ντομάτας)
●  Γλυκοπατάτες
●  Πιπεριές όλων των χρωμάτων
●  Αγγούρια
●  Πράσινα φυλλώδη λαχανικά (κυρίως μαρούλι, σπανάκι, μπρόκολο
●  Σπαράγγια
●  Λεμόνι


Φρούτα

●  Ρόδι
●  Αβοκάντο (με μέτρο γιατί είναι πολύ πλούσιο σε λίπος και άρα θερμίδες)

Άγρια φρούτα του δάσους (βατόμουρα, μούρα)
●  Ξερά δαμάσκηνα
Πεπόνι
●  Βερίκοκα
●  Όλα τα εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, ακτινίδια, φράουλες, μάνκγο, γκρειπ φρούτ)
Ποτά
●  Kόκκινο κρασί
Χυμός βατόμουρου
Πίνετε πολύ νερό για να διατηρείτε το δέρμα ενυδατωμένο.
Τροφές εχθρικές προς το δέρμα είναι οι πλούσιες σε κεκορεσμένα λίπη, όπως το μπέικον και τα πλούσια σε λιπαρά τυριά (πχ το γαλλικό τυρί μπρι). Επίσης η αυξημένη κατανάλωση ζάχαρης συμβάλλει στη δυσλειτουργία του φυσικού κολλαγόνου του δέρματος, προκαλώντας ανελαστική υφή και διαταραχές στο φυσικό χρώμα του δέρματος.

Περιορίστε τον καφέ (όχι πάνω από 2 φλιτζάνια την ημέρα ), το κόκκινο κρέας (όχι πάνω από δύο φορές την εβδομάδα) και το αλκοόλ. Αποφύγετε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες πχ μπισκότα, τα χημικά πρόσθετα στις τροφές και τα λιπαρά.