Κυτταρίτιδα. Ο εχθρός της γυναίκας

Επτά με οκτώ στις δέκα γυναίκες αντιμετωπίζουν πρόβλημα κυτταρίτιδας. Εξωτερικά εκδηλώνεται με την όψη φλούδας πορτοκαλιού. Είναι μια κατάσταση που απασχολεί ακόμα και τις πολύ αδύνατες γυναίκες και όχι μόνο όσες έχουν κάποια κιλά παραπάνω καθότι η ύπαρξη της οφείλεται σε πολλούς παράγοντες όπως  η καθιστική ζωή, η κληρονομικότητα, η διαταραγμένη κυκλοφορία του αίματος, κάποιες ορμονικές διαταραχές, η ύπαρξη παχυσαρκίας και κακής διατροφής, το κάπνισμα, η συχνή και υψηλή κατανάλωση αλκοόλ, η δυσκοιλιότητα. Επειδή  δεν μπορούμε να επέμβουμε στα γονίδια μας , με τα υπάρχοντα δεδομένα ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με την διατροφή και τις συνήθειες μας.

1. Βάλτε συστηματική άσκηση στη ζωή σας. Το καθημερινό περπάτημα σε έντονο ρυθμό για είκοσι με τριάντα λεπτά ή τα δέκα λεπτά άσκησης την ημέρα με το στατικό ποδήλατο στο σπίτι, βοηθά στη σύσφιξη των μυών και στην αντιμετώπιση της κυτταρίτιδας και του τοπικού πάχους.

2.
Αυξήστε τα υγρά και πίνετε πολύ νερό. Το νερό ενυδατώνει τον οργανισμό και το δέρμα και επιπλέον βοηθάει στην αποβολή των τοξινών.

3.
Αποφύγετε το ζωικό λίπος (κορεσμένο λίπος) Το κορεσμένο λίπος βρίσκεται σε λιπαρά κρέατα, ζωικά βούτυρα, αυγά τηγανητά, μαγιονέζα και κρέμα γάλακτος, αλλαντικά, ολόπαχα γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα. Τα κορεσμένα λίπη πρέπει να περιοριστούν και να αυξηθεί η κατανάλωση σε μονοακόρεστα (ελαιόλαδο) και σε πολυακόρεστα (φυτικά λάδια, λιπαρά ψάρια). Προτιμήστε την κατανάλωση των άσπρων κρεάτων, όπως είναι τα πουλερικά και τα ψάρια, μαγειρεμένα χωρίς πολύ λάδι και να τρώτε κατά προτίμηση ψητά ή βραστά.

4.
Αποφύγετε την κατάχρηση καφεΐνης και οινοπνευματώδη ποτά γιατί προκαλούν αφυδάτωση και δυσκολεύουν την απομάκρυνση των τοξινών από τον οργανισμό. Συστήνεται η κατανάλωση ενός με δύο καφέδων την ημέρα και ενός ποτηριού κρασιού κατά προτίμηση κόκκινο.  Αντικαταστήστε τον καφέ με χυμούς φρούτων και αφεψήματα βοτάνων, όπως είναι το τσάι του βουνού ή το πράσινο τσάι ή το χαμομήλι.

5.
Μειώστε τα γλυκά που περιέχουν πολλά λιπαρά καθώς και τα αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη.

6.
Μειώστε το αλάτι. Η αυξημένη κατανάλωση νατρίου επιδεινώνει την κατακράτηση υγρών κάνοντας την κυτταρίτιδα πιο έντονη. Θα πρέπει να περιοριστούν οι αλμυρές τροφές όπως παστά, κονσέρβες, αλμυρά τυριά, πατατάκια, καθώς και η υπερβολική προσθήκη αλατιού στο φαγητό. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στην κατανάλωση έτοιμου φαγητού ή φαγητού "fast food" αφού σε αυτά τα τρόφιμα η περιεκτικότητα σε αλάτι είναι υψηλή

7.
Αυξήστε τα φρούτα και λαχανικά. Οι τροφές αυτές περιέχουν πολλές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία που συμβάλλουν στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας. Προτιμήστε όσα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές βιταμίνες Α, Ε και C που συμβάλλουν στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών.
●   Από τα λαχανικά προτιμήστε: πράσινα, μπρόκολο κουνουπίδι, λάχανο και λαχανάκια Βρυξελλών, φασολάκια, ντομάτες, μαϊντανό, καρότα, σέλινο, πιπεριές, πράσο κρεμμύδι, άνηθο, σπανάκι, μελιτζάνα μαρούλι και ραδίκια.
●   Από τα φρούτα προτιμήστε: ακτινίδια, μήλα, τα κόκκινα φρούτα (βατόμουρα φράουλες), εσπεριδοειδή, δαμάσκηνα, ανανά

8. Προσθέστε όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως στην διατροφή σας. Αυτά είναι πλούσια σε αμινοξέα, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυτικές ίνες με αποτέλεσμα να ευνοούν την καλή λειτουργία της κυκλοφορίας του αίματος και του ήπατος. 

9. Καταπολεμήστε  την δυσκοιλιότητα. Η δυσκοιλιότητα συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην εμφάνιση ή επιδείνωση της κυτταρίτιδας. Θα πρέπει να υπάρχουν τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες στο καθημερινό μας πρόγραμμα.
Πιο συγκεκριμένα :
Φρούτα, όπως δαμάσκηνα, ακτινίδια και εσπεριδοειδή,
Λαχανικά, όπως χόρτα, κολοκυθάκια βραστά και μπάμιες,
Όσπρια, όπως φακές και φασόλια,
Δημητριακά, όπως σίκαλη, βρώμη και πίτουρο 

10. Καταπολεμείστε το άγχος και αποφύγετε το κάπνισμα.  Το κάπνισμα  συμβάλλει στην δημιουργία τοξινών, επηρεάζει την κατάσταση των αγγείων και συμβάλλει στην κακή κυκλοφορία του αίματος και της λέμφου.