Η Διατροφή μας για τους καλοκαιρινούς μήνες

Στόχος μας πρέπει να είναι η αλλαγή των διατροφικών μας συνηθειών, ώστε να μην επιβαρύνουμε επιπλέον τον ήδη ταλαιπωρημένο από τις υψηλές θερμοκρασίες οργανισμό μας. Η διατροφή μας λοιπόν κατά την περίοδο του καλοκαιριού, έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες.

Φροντίζουμε για τη σωστή ενυδάτωση
Για τη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού μας πίνουμε άφθονο νερό (10-12 ποτήρια καθημερινά), δροσερά αφεψήματα, αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη και φρέσκους χυμούς, ιδιαίτερα τις ώρες που βρισκόμαστε κάτω από τον καυτό ήλιο. Προτιμήστε την σόδα ή το μεταλλικό νερού και προσθέστε μια φέτα απο λεμόνι, ή πορτοκάλι.σουμε, λοιπόν, με συνέπεια αυτή την καλή συνήθεια

Μην παραλείπετε το πρωινό
Ξεκινάτε την ημέρα σας με ένα πολύ καλό και δυναμωτικό πρωινό που μπορεί να περιλαμβάνει άπαχα γαλακτοκομικά, δημητριακά, φρούτα εποχής και κάποιο αφέψημα (τσάι, καφές κτλ).

Μην ξεχνάτε τα μικρά και συχνά γεύματα
Να κάνετε μικρά και συχνά γεύματα μέσα στην ημέρα, τα οποία αποτελούνται από άφθονα φρούτα (ωμά ή χυμοί φρούτων) και λαχανικά εποχής. Οι σαλάτες από λαχανικά εποχής ωμά ή βρασμένα, μπορούν να αποτελέσουν ένα πολύ καλό, αλλά ελαφρύ γεύμα, ενώ τα φρούτα προσφέρουν πάντα μία δροσιστική λύση με λίγες θερμίδες και συμβάλλουν στην σωστή ενυδάτωση του οργανισμού.Οι σαλάτες μάλιστα, όταν συνδυάζονται με κάποια πρωτεϊνούχα τροφή (τυρί) και κάποιο τρόφιμο πλούσιο σε υδατάνθρακες (ψωμί) αποτελούν πλήρες γεύμα.

Αποφύγετε τις "βαριά" μαγειρεμένες τροφές.
Αποφεύγουμε τα τηγανιτά και τα τσιγαριστά φαγητά και προτιμούμε τα ψάρια, άπαχα κρέατα και φαγητά μαγειρεμένα ελαφρά, χωρίς πολύ λάδι και καρυκεύματα. Αποφύγετε όσο μπορείτε τις λιπαρές σάλτσες και κυρίως αυτές που έχουν βάση την κρέμα γάλακτος ή τη μαγιονέζα. Επιλέξτε απλά λίγο ελαιόλαδο μαζί με λεμόνι ή ξύδι.

Μην καταργείτε το αλάτι
Είναι πολύτιμο το καλοκαίρι, αφού κατακρατά νερό στον οργανισμό, βοηθώντας σας να μην ιδρώνετε υπερβολικά. Παράλληλα, διατηρεί τα επίπεδα του νατρίου στον οργανισμό σε φυσιολογικά επίπεδα. Φυσικά δεν πρέπει να γίνεται κατάχρηση, ενώ ιδιαίτερη προσοχή συνιστάται στους υπερτασικούς.

Να Προτιμάτε τα δροσερά υγιεινά σνακς
Δροσερά σνακς, όπως το άπαχο ζελέ φρούτων, γιαούρτι ή παγωτό χαμηλά σε λιπαρά και ζάχαρη είναι καλή επιλογή για το καλοκαίρι.

Προσοχή πριν τη βραδινή έξοδο
Η μέρα μεγαλώνει με αποτέλεσμα το βραδινό γεύμα να έρχεται όλο και πιο αργά. H έξοδος μία καλοκαιρινή βραδιά συνήθως περιλαμβάνει φαγητό και ποτό. Προσπαθήστε να έχετε ένα ελαφρύ μεσημεριανό και το βράδυ να καταναλώσετε ψητό ψάρι/ κρέας/ κοτόπουλο με σαλάτα όχι πολύ αργά και να μην παρασύρεστε από το κρασί ή την μπίρα. Το αλκοόλ, εκτός από ζάλη, μπορεί να σας προσφέρει πολλές θερμίδες. Το κρασί είναι η καλύτερη επιλογή.

Αρχίστε την γυμναστική και το περπάτημα
Η σωστή διατροφή είναι το Α και το Ω της υγείας μας μαζί με τη σωματική άσκηση.