Υπάρχουν τροφές που πρέπει να αποφεύγουμε στην εγκυμοσύνη;

Η υγιής διατροφή είναι ένα σημαντικό κομμάτι στο υγιεινό τρόπο ζωής σε κάθε στιγμή της ζωής της γυναίκας, αλλά πιο συγκεκριμένα όταν είναι έγκυος ή σχεδιάζει να μείνει έγκυος.

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η διατροφή πρέπει να παρέχει αρκετή ενέργεια και θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται το μωρό για να μεγαλώσει και να αναπτυχθεί ενώ θα βοηθήσει την γυναίκα  να κρατηθεί σε φόρμα και να είναι υγιής. Δεν χρειάζεται να τρώτε για δύο όταν είστε έγκυος. Σημαντική είναι η ποιότητα και όχι η ποσότητα. Είναι σημαντικό η ποικιλία τροφών κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης:

► Πολλά φρούτα και λαχανικά
► Γαλακτοκομικά προϊόντα όπως γάλα, τυρί γιαούρτι τα οποία περιέχουν ασβέστιο (2- 3 μερίδες την ημέρα) 

Αμυλούχες τροφές όπως ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι και πατάτες
Πρωτεΐνες όπως το άπαχο κρέας, το κοτόπουλο και το ψάρι
Αυγά, όσπρια και ενισχυμένα δημητριακά πρωινού τα οποία είναι καλή πηγή σιδήρου


Υπάρχουν όμως και κάποιες τροφές που δεν πρέπει να καταναλώνονται κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης επειδή περιέχουν υψηλά επίπεδα λιστέριας, ενός μικροβίου το οποίο μπορεί να επιφέρει αποβολές,  γέννηση, νεκρού εμβρύου ή σοβαρές ασθένειες στα νεογέννητα.

Να αποφεύγετε τα ακόλουθα:

Μη παστεριωμένα γαλακτοκομικά όπως το τα μαλακά τυριά το μπρι, το καμαμπέρ, το ροκφόρ
Τα πατέ λαχανικών ή κρεάτων για επάλειψη σε ψωμί.
Τα κατεψυγμένα καπνιστά θαλασσινά, όπως ο σολομός, η πέστροφα, ο μπακαλιάρος, ο τόνος ή το σκουμπρί: Τα τρόφιμα αυτά μπορεί να περιέχουν βλαβερά επίπεδα λιστέρια βακτήρια. Τα κατεψυγμένα καπνιστά θαλασσινά είναι ασφαλή μόνο όταν έχουν μαγειρευτεί καλά.
Ξιφίας, καρχαρίας, σκουμπρί βασιλιάς, τόνος σε κονσέρβα, σολομός, γαρίδες, γατόψαρο: Παρόλο που η κατανάλωση ψαριών   θεωρείται ένα από τα πιο υγιεινά είδη διατροφής, μεγάλα ψάρια όπως τα παραπάνω περιθάλπουν υψηλότερα επίπεδα μεθυλαργύρου, μέταλλο επιβλαβές για την ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου και του νευρικού του συστήματος. Μην τρώτε παραπάνω από ένα φιλέτο τόνου την εβδομάδα με βάρος 140 γρ.
Μη παστεριωμένοι χυμοί: ο χυμός κίτρου που βρίσκουμε σε κιόσκια ή καταστήματα τοπικών προϊόντων στην επαρχία: Αυτά τα προϊόντα είναι επιρρεπή σε μικροοργανισμούς, όπως ο Ε.coli Ελέγχετε πάντα τις ετικέτες για να είστε σίγουροι πως ο χυμός έχει παστεριωθεί.
Τα ωμά ή μέτρια ψημένα κρέατα. Σιγουρευτείτε ότι το κρέας που καταναλώνετε έχει μαγειρευτεί καλά.
Τα  Hot dogs και λάντσεον κρέας συμπεριλαμβανομένων των ζαμπόν, γαλοπούλα, μορταδέλα και σαλάμι, εκτός αν έχουν μαγειρευτεί πολύ καλά: Τα τρόφιμα αυτά είναι επιρρεπή σε λιστέρια μονοκύτταρα (Listeria monocytogenes).
Να αποφεύγετε να τρώτε ωμά αυγά και φαγητά που περιέχουν ωμά ή ελαφρώς μαγειρεμένα αυγά. Nα τρώτε αυγά που έχουν μαγειρευτεί καλά. Αυτό γίνεται για να αποφευχθεί ο κίνδυνος της σαλμονέλας η οποία δημιουργεί ένα είδος τροφικής δηλητηρίασης
Τα ωμά λαχανικά βεβαιωθείτε ότι τα έχετε πλύνει πολύ καλά
Συμπληρώματα βοτάνων και τσάι: Τα βότανα είναι φυτικά, αλλά τα προϊόντα που περιέχουν βότανα δεν έχουν μελετηθεί αρκετά ώστε να συνιστώνται άφοβα και κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης.
Αλκοόλ: Η μπύρα, το κρασί και τα οινοπνευματώδη αποστερούν τα αναπτυσσόμενα κύτταρα οξυγόνου, κάνοντας την φυσιολογική ανάπτυξη του μωρού αδύνατη. Άλλωστε, οι επιπτώσεις του αλκοόλ στην διανοητική ικανότητα είναι ανεπανόρθωτες. Οι γιατροί, λοιπόν, υποστηρίζουν πως δεν υπάρχει ένα ασφαλές επίπεδο για την κατανάλωση του αλκοόλ κατά την εγκυμοσύνη.