Υπάρχουν τροφές που πρέπει να αποφεύγουμε στην εγκυμοσύνη;

Η υγιής διατροφή είναι ένα σημαντικό κομμάτι στο υγιεινό τρόπο ζωής σε κάθε στιγμή της ζωής της γυναίκας, αλλά πιο συγκεκριμένα όταν είναι έγκυος ή σχεδιάζει να μείνει έγκυος.

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η διατροφή πρέπει να παρέχει αρκετή ενέργεια και θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται το μωρό για να μεγαλώσει και να αναπτυχθεί ενώ θα βοηθήσει την γυναίκα  να κρατηθεί σε φόρμα και να είναι υγιής. Δεν χρειάζεται να τρώτε για δύο όταν είστε έγκυος. Σημαντική είναι η ποιότητα και όχι η ποσότητα. Είναι σημαντικό η ποικιλία τροφών κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης:

► Πολλά φρούτα και λαχανικά
► Γαλακτοκομικά προϊόντα όπως γάλα, τυρί γιαούρτι τα οποία περιέχουν ασβέστιο (2- 3 μερίδες την ημέρα) 

 
Γιατί το μητρικό γάλα είναι αναντικατάστατο;

Το μητρικό γάλα είναι μία από τις πιο πλήρεις και πολύτιμες τροφές που η φύση χάρισε στον άνθρωπο.  Είναι η πρώτη τροφή του ανθρώπου καθώς του εξασφαλίζει όλα τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεται για την σωστή ανάπτυξη του, το προφυλάσσει από διάφορες ασθένειες και ταυτόχρονα ισχυροποιεί τον ψυχικό του κόσμο. Παρ' όλα αυτά, πολλές γυναίκες επιλέγουν το γάλα του εμπορίου ως την πρώτη τροφή του νεογέννητου. Παρακάτω όμως, θα αναφερθούμε στη σύνθεση του μητρικού γάλακτος, που από μόνη της εξηγεί πολλά από τα πλεονεκτήματά του.