Γενικές οδηγίες για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας

Η δυσκοιλιότητα είναι ίσως η πιο συχνή διαταραχή του πεπτικού συστήματος. Είναι  η κατάσταση η οποία προέρχεται από μειωμένη συχνότητα αφόδευσης, ανεπαρκή ποσότητα κοπράνων ή παραγωγή σκληρών και στεγνών κοπράνων.

Για να αντιμετωπιστεί η δυσκοιλιότητα:

  • ► Αλλάξτε εντελώς την διατροφή σας. Τρώτε μικρά και τακτικά γεύματα πλούσια σε φυτικές τροφές. Περιορίστε τα κρέατα και όλα τα ζωικά λίπη. Μην τρώτε κονσέρβες, γλυκά και λευκή ζάχαρη.
  • ► Να πίνετε ένα ποτήρι νερό νηστικοί κάθε πρωί και πολλά στη διάρκεια της ημέρας, κατά προτίμηση ανάμεσα στα γεύματα.

  • ► Να τρώτε στο πρωινό σας δημητριακά με μέλι ή βρασμένο ή ωμό κουάκερ με γιαούρτι ή γάλα.
  • ► Το καθημερινό μενού σας πρέπει να περιέχει 2-3 σαλάτες και 2-3 φρούτα κατανεμημένα μέσα στην ημέρα
  • ► Μην χρησιμοποιείτε κανενός είδους καθαρτικό αλλά μόνο εφόσον σας το επιτρέπει ο γιατρός
  • Φυσικά καθαρτικά, υποβοηθητικά της αφόδευσης, είναι τα φρούτα, ιδιαίτερα τα ακτινίδια, τα δαμάσκηνα, τα αχλάδια, οι χουρμάδες, τα δαμάσκηνα, ο χυμός πορτοκαλιού με μέλι και το γιαούρτι.
  • Ασκηθείτε τακτικά (και ειδικά τους κοιλιακούς σας).
  • Να κάνετε μασάζ στην κοιλιά .
  • Πηγαίνετε στην τουαλέτα την ίδια πάντα ώρα προσπαθώντας να αφοδεύσετε ακόμα κι αν δεν αισθάνεστε την ανάγκη.
  • Προσπαθήστε να περιορίσετε το άγχος. Το στρες θεωρείται βασική αιτία δυσκοιλιότητας.
  • ► Αν παίρνετε τα συμπληρώματα σιδήρου, θα πρέπει να τα λαμβάνεται στη διάρκεια των γευμάτων, μαζί με τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C (πχ πορτοκάλι).